آموزشی

چگونه با فیلم و سریال زبان بیاموزیم؟

آیا شما مطالعه و یادگیری یک زبان جدید را کاری خسته کننده و پیچیده می دانید؟ برای این کار راه کارهایی لذت بخش و ساده ای وجود دارد. یادگیری زبان با فیلم ها وسریال ها یکی از این گونه روش هاست. شما خوب می دانید که حرف زدن به یک زبان دیگر میتواند دری را به روی یک جهان جدید برای شما باز کند. میتوان گفت یک تجربه عالی در یادگیری زبان ، تماشی فیلم به زبا دیگر است.بیشتر افراد به ما پیشنهاد میدهند که زمان خود را بیهوده هدر ندهیم و به وظیفه ای که داریم تعهد بیشتری داشته باشیم. پس با این حال ، فیلم ها آنگونه هم بد نیستند که برخی افراد تصور میکنند. و در واقع تلنگرها در آموزش زبان خارجی به مردم تاثیر بیشتری دارند و کارآمد تر هستند.

چرا سریال ها و فیلم ها می توانند به شما در یادگیری زبان کمک کنند؟

اگر کسی بپرسد که چه کسی فریاد زده است: “من پادشاه جهان هستم، ووووو…”، مطمئن هستم که لئوناردو دی کاپریو در “تایتانیک” به ذهن شما خواهد رسید.

به این دلیل است که سینماها زمینه های به یاد ماندنی، به ویژه فیلم های خارجی زبان را ارائه می دهند. این شما را به تبدیل اطلاعات مهم زبان به حافظه ای نزدیک تر می کند که ماندگاری طولانی دارد.شما می توانید به سرعت کلمات را از یک فیلم ناطق به جای انتخاب تصادفی از هر لیست به خاطر بسپارید.ما در به خاطر سپردن و به خاطر سپردن کلماتی که دارای زمینه هستند، کارآمدتر هستیم. این دلیلی است که بیشتر کلمات واژگان با مثال غنی می شوند.این ما را قادر می سازد تا ببینیم چگونه می توان از آن در گرامر، جمله، عبارات و سناریوهای واقعی استفاده کرد.این زمینه های کاربردی به طور خودکار در یک فیلم از طریق شخصیت های دوست داشتنی، طرح های جذاب و گفتگوهای حماسی وجود دارد. صحنه های طنز، پیچش های ناگهانی، خطوط قاتل، و موسیقی گیرا، همگی روی کیک هستند.همه اینها برای به خاطر سپردن مؤثر، مانند دیالوگ های کامل، بسیار حیاتی هستند.با این حال، یادگیری یک زبان مختلف از طریق فیلم مستلزم تماشای چند بار فیلم است.یادداشت کردن واژگان، پیش‌بینی دیالوگ‌ها، بررسی صحنه‌ها و گوش دادن به خطوط، همگی بخشی از تماشای فعال هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا با چندین واژه، عبارات و کاربرد زبان آشنا شوید.

آیا می توانید فقط با تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی روان صحبت کنید؟

من توصیه نمی کنم که فقط با تماشای فیلم و سریال، سعی کنید یک زبان جدید را به طور کامل یاد بگیرید.فیلم‌ها به زبان‌های خارجی دقیقاً مانند مکمل‌هایی هستند که برای دستیابی به یک زبان جدید هستند.اول باید بفهمی و بعد فقط میتونی یاد بگیری.تماشای یک فیلم خارجی بدون دانش زبان یادگیری را دشوار می کند.در واقع می‌توانید دوره‌های زبان خارجی و سایر منابع حیاتی مانند کتاب‌ها و درس‌های صوتی را در نظر بگیرید.به عنوان یک مبتدی، ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد.اما به تدریج، هنگامی که به سطح بالاتری از درک زبان رسیدید، می توانید بنشینید، فیلم تماشا کنید و چیزهای زیادی یاد بگیرید.

مزایای یادگیری زبان جدید از طریق فیلم

هنگام انتخاب برای یادگیری زبان جدید از طریق فیلم، مزایای بی شماری وجود دارد. بعضی از آنها هستند:زبان یک فرهنگ است و شما می توانید بهترین های آن را در فیلم های سینمایی مشاهده کنید. شما از شرایط فرهنگی جدید آگاه خواهید شد  این یک راه سرگرم کننده برای غوطه ور شدن در آن است.فیلم ها روشی عالی برای مشاهده زبان های مختلف بدن و سایر نشانه های شفاهی و غیرکلامی ارائه می دهند.واژگان در تلنگرها بسیار معتبرتر از واژگان ارائه شده در کتاب های درسی است.یادگیری زبان با تماشای فیلم یا برنامه های تلویزیونی از شما شنونده خوبی می کند. شما به لهجه ها، دیکشنری ها، زبان های عامیانه، انواع، تلفظ ها، گویش ها و غیره گوش می دهید.این به شما امکان می دهد اصطلاحات و تکنیک های جدیدی برای بیان سریع ایده های جدید به دست آورید. همچنین به شما کمک می‌کند کلماتی را که می‌خواهید برداشت کنید، حفظ کنید.فیلم‌ها زبان‌هایی را که در موقعیت‌های واقعی استفاده می‌شوند، نشان می‌دهند. شما عبارات طبیعی را می شنوید – همان طور که بومیان آنها را صحبت می کنند.وقتی یک فیلم را تماشا می کنید، کنترل کامل سرعت یادگیری را در دست دارید. شما می توانید سریع به جلو، عقب، آن را در حرکت آهسته بسازید، یا حتی برای مدتی مکث کنید.آموزش زبان نباید خسته کننده و کسل کننده باشد. تماشای فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی تنها چند کار است که می‌توانید انجام دهید و از آن لذت ببرید.منابع ارزشمند در مورد یادگیری زبان از طریق فیلم ها و سریال های تلویزیونیامروزه، فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی به‌طور فزاینده‌ای از طریق ویدیوی درخواستی، برنامه‌های پخش آنلاین و کانال‌های تلویزیونی در دسترس هستند.

1. نتفلیکس

نتفلیکس چندین فیلم بین المللی را با گزینه های زیرنویس فوق العاده ارائه می دهد. می توانید زیرنویس انگلیسی و زبان مقصد خود را روشن یا خاموش کنید.گزینه های جادویی دیگری غیر از زیرنویس انگلیسی را می توان کشف کرد، که خواندن را در هنگام گوش دادن برای تشخیص آسان کلمات امکان پذیر می کند.نتفلیکس محبوب ترین کانال پخش آنلاین فیلم در جهان است.

2. آمازون پرایم

آمازون پرایم یکی از محبوب ترین کانال های پخش ویدئوی آنلاین است.این امکان مشاهده گسترده فیلم ها و سریال های تلویزیونی مورد علاقه شما را به چندین زبان در سراسر جهان فراهم می کند.یک کتابخانه عظیم شامل جدیدترین فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، مستندها، نمایش‌های اصلی و موارد دیگر در Prime Video موجود است. شما می توانید به راحتی هر زمان که بخواهید تماشا کنید.

3. تریلر فیلم iTunes

هزاران تریلر فیلم بین المللی را از طریق iTunes  توسط این سرویس ارائه داده شده است.تریلر های موجود در این سرویس معمولا زیر نویس انگلیسی دارند و پیگیری آن بسیار آسان است. این تریلر ها چند دقیقه ای هستند و معمولا طاقت فرسا نیستند.

4.IMDb

انواع مختلفی از نقد ها و خلاصه های فیلم در IMDb ارائه شده است و کشف و پیدا کردن فیلم های خارجی معوف و محبوب را آسانتر میکند.خلاصه فیلم ها معمولا به زبان انگلیسی هستند و همچنین اطلاعاتی دقیق در مورد این فیلم ها قبل از مشاهده آنها را ارائه میدهند. شما میتوانید در سایت های بررسی مثل Rotten Tomatoes، Guardian، NYTimes و Yahoo Movies  ، رتبه بندی و توضیحات بیشتر را بررسی کنید.

5. سایر سایت های جریان

علاوه بر نتفلیکس و پرایم، چندین وب سایت و برنامه مانند Hulu، HBO Go/Now، Disney plus، Apple Tv، Youtube و غیره مجموعه عظیمی از فیلم ها و سریال های تلویزیونی را ارائه می دهند.برخی از اپلیکیشن ها نیز از طریق ویدئو زبان ها را به شما آموزش می دهند.در هند، می‌توانید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را در Hotstar، JioCinema، HOOQ، Voot، BigFlix، SonyLiv، Zee5، Yuvi، Viu، Hungama، Mubi، Tubi TV و بسیاری دیگر تماشا کنید.

معرفی چند فیلم تاریخی برای یادگیری زبان:

1-فیلم پارک ژوراسیک

2-فیلم هری پاتر

3-فیلم  the queen

4-فیلم هابیت

5-فیلم دزدان دریای کارائیب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا