متفرقه

کاری که پزشکان واقعا برای سالم ماندن انجام می دهند

نکات کلیدی که برای حفظ سلامت خود باید بدانیم چیست؟ ما از گروهی از متخصصان برجسته پزشکی خواستیم تا در مورد مانتراهای سلامتی خود – و چیزهایی که به هر قیمتی شده از آنها اجتناب می کنند – به ما اطلاع دهند. پزشکان طب سنتی پیشنهاد می دهند که برای سلامتی بدن از مصلحات غذاها در طب سنتی استفاده کنیم.

همانطور که بزرگتر شدم، تلاش بیشتری کردم تا استخوان هایم را با دو تا سه بار دویدن در هفته، کار با وزنه در باشگاه، کشیدن چرخ دستی گلف و انجام یوگا به استخوان هایم فشار دهم.

عضلات مرکزی را سفت کنید

سامی مارگو، فیزیوتراپیست خبره

من در طول روز درگیر می‌کنم – به این معنی که آن ماهیچه‌ها دائماً کار می‌کنند، بنابراین من شکمی صاف و پشتی قوی دارم. بهترین راه برای یادآوری انجام این کار این است که شکم خود را به داخل بکشید، سپس ماهیچه ها را تا نیمه شل کنید و یک تکه نخ را به دور کمر خود ببندید. نخ به شما یادآوری می کند که اگر ماهیچه ها را بیش از حد شل کنید، آنها را به داخل بکشید. کاری که من هرگز انجام نمی دهم این است که در تمام طول روز کفش های تخت بپوشم – برای من، تغییر ارتفاع کفش شما یک الزام مطلق است. در راه رفتن به محل کار، کفش‌های ورزشی می‌پوشم، در محل کار کفش‌هایی با پاشنه کوچک می‌پوشم، برای رفتن به خانه به مربی‌ها برمی‌گردم، در خانه با پای برهنه و اگر عصر بیرون می‌روم کفش‌های بلندتر می‌پوشم. بسیاری از خانم‌ها به سن خاصی می‌رسند و کفش‌هایی با قد مشخص می‌پوشند، اما این می‌تواند منجر به کشیدگی زانو، مچ پا و ساق پا شود. من به چالش کشیدن بدن شما و حفظ آن در شرایط خوب با سازگار کردن آن معتقدم.

از تایمر تخم مرغ استفاده کنید

دکتر دیوید اشتون، مدیر پزشکی مرکز وزن سالمتر

برای من، یکی از کلیدهای کنترل وزن این است که تفاوت بین احساس سیری و عدم احساس گرسنگی را بیاموزم – و این به معنای آهسته‌تر غذا خوردن است. من از یک تایمر تخم مرغ برای کمک به انجام این کار و ترغیب بیمارانم به انجام همین کار استفاده می کنم. این به شما کمک می کند تا عادت صبر کردن 30 ثانیه پس از جویدن و بلعیدن، قبل از خوردن تکه غذای بعدی را ایجاد کنید. اکثر مردم فکر می کنند که احساس سیری و گرسنگی یکسان هستند، اما در واقع کاملاً متفاوت هستند. تصور کنید واقعا گرسنه هستید و شروع به خوردن می کنید – بیشتر ما آنقدر سریع غذا می خوریم که به زودی سیر می شویم، اما اگر سرعت خود را کم کنید و به بدن خود گوش دهید، قبل از اینکه سیر شوید، زمانی وجود دارد که دیگر گرسنه نباشید. و می تواند متوقف شود. به عنوان یک خانواده، ما هرگز برای یکدیگر هدایای غذایی نمی خریم – بنابراین هیچ شکلات، کیک تولد، شیرینی یا مانعی برای هم نمی خریم. این بدان معنا نیست که ما این غذاها را نمی‌خوریم و از آن‌ها لذت می‌بریم، اما اگر این کار را می‌کنیم به دلیل تصمیم آگاهانه‌ای است که گرفته‌ایم – چیزی که من آن را غذا خوردن آگاهانه می‌نامم. این بدان معنی است که در خانه، من هرگز نمی توانم بهانه “من مجبور بودم آن را بخورم”.

از ابتدا بپزید

هلن باند، مشاور متخصص تغذیه ثبت شده در ایالت

به غیر از پیتزاهای گاه به گاه، خانواده من غذاهای آماده را نمی خورند، غذاهایی که پر از نمک، شکر و مواد افزودنی هستند. من می خواهم بدانم در غذای ما چه چیزی وجود دارد و این یک راه بسیار مقرون به صرفه برای تغذیه یک خانواده پنج نفره است. من از سبزیجات فصلی و قطعات ارزان‌تر گوشت استفاده می‌کنم که وقتی آهسته بپزند فوق‌العاده هستند. من هرگز نوشابه های غیر رژیمی یا سایر نوشابه های گازدار نمی نوشم – آنها مظهر کالری های خالی هستند.

جلوگیری از از دست دادن حافظه

پروفسور کلایو بالارد، مشاور ارشد علمی انجمن آلزایمر

من به طور منظم فشار خون و کلسترول را چک می کنم، زیرا افزایش سطح آن خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل عروقی را به ویژه در میانسالی افزایش می دهد. اما تا زمانی که آنها را بررسی نکنید، متوجه نمی‌شوید که بالا هستند. من هرگز غیرفعال نمی‌شوم – بسیاری از مردم نمی‌دانند که کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش خطر ابتلا به زوال عقل انجام دهید، اما در واقع می‌توانید با انجام ورزش منظم آن را تا 20 درصد کاهش دهید. بنابراین من زیاد می دوم و همچنین مراقب آنچه می خورم هستم. ورزش فواید زیادی دارد – به تقویت بازسازی اتصالات بین سلول های عصبی و همچنین محافظت از قلب شما کمک می کند. حتی پزشکان طب سنتی نیز پیشنهاد می دهند که از مصلحات غذاها در طب سنتی برای تقویت حافظه استفاده کنید.

هر روز با دوچرخه به محل کار بروید

ایمی تامپسون، پرستار ارشد قلب در بنیاد قلب بریتانیا

“در شغلم به عنوان یک پرستار ارشد قلب، من فقط از آسیب های ناشی از عدم تناسب اندام بسیار آگاه هستم – عدم فعالیت بدنی یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است. قلب شما عضله ای است که مانند سایر ماهیچه ها به ورزش نیاز دارد – بنابراین فعالیت روزانه برای من یک اولویت است. پیدا کردن زمانی که ساعت های طولانی کار می کنید می تواند بسیار سخت باشد، بنابراین من بخشی از طرح چرخه کار شده ام. من هر روز صبح و عصر یک چرخه 25 دقیقه ای انجام می دهم، این باعث صرفه جویی در هزینه های من می شود و حتی لازم نیست به ورزش فکر کنم. نه بزرگ من سیگار کشیدن است – من هرگز سیگاری را لمس نکرده ام و نخواهم کرد. یکی از قوی ترین خاطرات دوران کودکی من مربوط به مادربزرگم است که در دهه 60 خود بود و زمانی که در حال مرگ بر اثر سرطان ریه بود با ما زندگی می کرد. این تاثیر زیادی روی من داشت.

پنج دقیقه حواس پرت را صرف کنید

لیندا بلر، روانشناس بالینی

در دنیایی که اضطراب و استرس زیادی وجود دارد، حفظ تعادل درونی و تمرکزم در اولویت است و در عین حال تمام تلاشم را برای مراقبت از سلامت جسمی‌ام انجام می‌دهم. بنابراین من هر روز شنا می‌کنم و سعی می‌کنم در حین انجام این کار حواسم باشد. این راه من برای ایجاد فضا برای خودم است و زمانی است که در آرامش هستم. توصیه من به هر کسی این است که هر روز حداقل پنج دقیقه را صرف تمرین ذهن آگاهی کنید – فقط به خودتان اجازه دهید در لحظه حال باشید بدون اینکه درباره چیزی قضاوت کنید. و من سعی می‌کنم هرگز به خودم اجازه ندهم که خواب را از دست بدهم – وقتی خستگی بر شما غلبه می‌کند، احساس می‌کنید همه چیز شروع به از هم گسیختگی می‌کند، راحت‌تر مرتکب اشتباه می‌شوید و احساس نمی‌کنید که منابع لازم برای مقابله با آن را دارید.

رفرنس

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا