زبان خارجی

4 دلیل که یادگیری زبان جدید یک چالش است

Rosetta stone خود را به عنوان یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یادگیری یک زبان جدید معرفی می‌کند، اما اگر منابع لازم برای خرید نرم‌افزار آن را نداشته باشید،یا اگر برای تعطیلات به یک کشور خارجی بروید و بخواهید منابع خود را به سفر اختصاص دهید و نه نرم افزار، چه؟یا اگر یک مدیر بازرگانی هستید که تازه فهمیده اید هفته آینده به خارج از کشور پرواز می کنید و قبلاً هرگز سعی نکرده اید به زبان خارجی آن کشور صحبت کنید، چه؟ باور کنید یا نه، یادگیری بسیاری از اصول اولیه یک زبان خارجی در کمتر از 10 روز کاملاً ممکن است. البته تسلط بیشتر زمان می برد، اما هر چه بیشتر به یک زبان خارجی صحبت کنید، کمتر خارجی می شود! اما قبل از اینکه به محتوای اصلی بپردازیم، چند واقعیت وجود دارد که باید بدانید تا راه خود را روشن کنید و شما را برای یادگیری یک زبان جدید آماده کنید.

چرا یادگیری یک زبان خارجی چالش برانگیز است؟

برخی از افراد باور دارند که یادگیری زبان خارجی یک کار دشوار و غیر ممکن است. آموزش زبان کمبریج . بله درست است اگر دلیلی مناسب برای این کار نداشته باشید این چنین خواهد بود و کار شما سخت است. ولی هیچ زبانی وجود نداشته که یادگیری آن کاری دشوار باشد. پس  چه چیزی موجب میشود که مردم اینگونه فکر کنند؟

نداشتن انگیزه

یکی از عوامل انگیزه این است که نیروی محرکه شما در یادگیری یک زبان جدید است. در ادامه این مقاله به دلیل های گوننگون میپردازیم. ولی حال بیایید با این موانع روبرو شویم. با یک مثال شروع می کنیم : شما وقتی احساس گرسنگی ندارید نیازی به تهیه غذا نخواهید داشت. این مورد نیز در یادگیری زبان هم صدق می کند. این سوال را از خودتان بپرسید که چرا باید منابع و زمان خود برای یادگیری یک زبان جدید سرمایه گذاری کنید. بنابراین حتی حداقل تلاش شما در این کار نباید بیهوده و بدون نتیجه باشد. در یادگیری زبان باید هدف های خود را مشخص کنید یا اینکه دلایلی برای انجام این کار داشته باشید.

رابطه تلفظ

خوشبختانه، بیشتر زبان‌های رایج در اروپا شباهت‌هایی دارند و کلمات قرضی را با انگلیسی مبادله می‌کنند. پرتغالی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی از همان شاخه زبان‌شناسی رمانتیک سرچشمه می‌گیرند که بسیاری از زبان‌های انگلیسی مدرن انجام می‌دهند. همین را می توان در مورد آلمانی و برخی از زبان های اسکاندیناوی گفت. دانستن این موضوع می تواند به شما در یادگیری یک زبان جدید کمک کند.با این حال، هنوز هم می تواند برای بسیاری چالش برانگیز باشد که سر خود را در اطراف جزئیات دقیق تلفظ در یک زبان خارجی قرار دهند.

حرکت از زبان مادری به زبان دیگر با چالش های تلفظی همراه خواهد بود، اما این نباید شما را نگران کند.برای برخی، زبان جدید ممکن است مانند یک پیچش زبان به نظر برسد. اما تا زمانی که بر این مانع غلبه نکنید، یادگیری یک زبان جدید همیشه چالشی غیر ممکن خواهد بود.

ترس

آنها می گویند کودکان سریعتر از بزرگسالان زبان های جدید را یاد می گیرند، اما این لزوما درست نیست. تفاوت اصلی این است که کودکان هیچ ترسی ندارند. آنها از اشتباه در تلفظ یا نحو ترسی ندارند.یادگیری یک زبان جدید یک چالش بزرگ است. تنها در صورتی ممکن است که ترس خود را فراموش کنید و فعلاً مانند یک کودک رفتار کنید. به هر حال، این شما هستید که می دانید چه می خواهید، و هر طور که شده باید به دنبال آن بروید.برخی از مردم همچنین از واکنش افراد بومی در هنگام مبارزه با زبان خود می ترسند. برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، بیشتر آنها هیجان زده می شوند و به شما کمک می کنند حتی سریعتر یاد بگیرید!

زمان یادگیری

افرادی هستند که اگر در زمانی مشخص نتوانند بر مفهموم موضوعی مسلط شوند خود را فردی با موفقیت کم در نظر میگیرند. زمانی که شما در حال یادگیری هستید نباید این نظر را داشته باشید.به جای اینکه بازه زمانی خاصی را تعیین کنید فقط بر فرآیند کارتان تمرکز و اعتماد داشته باشید. عوامل بسیاری در یادگیری شما تاثیر گذار هستند. پس باید بدانید که یادگیری زبان خارجی به عنوان یک ماراتن است بوده نه یک مسابقه دوی سرعت. این کار بسیار فرهنگی و پویا است و مشخص کردن این موضوع که شما تصمیم دارید در یک هفته زبان اسپانیایی یاد بگیرید ممکن است در شما ترس و نا امیدی را به وجود آورد. پس ترس و نا امیدی را کنار بگذارید و زودتر به دنبال آموزشگاهی بروید و یادگیری را شروع کنید. https://charbzaban.com/other/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%ba%d8%b1%d8%a8-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86.html

نکاتی مهم در یادگیری بهتر زبان :

  • برای تمرین و خواندن و نوشتن منظم باشید
  • زمان کوتاهی را برای مرور مطالب خود اختصاص دهید
  • در مکانی که احساس شادابی میکنید مطالعه داشته باشید
  • برای به دست آوردن انرژی از دست رفته بین تمرینات خود یک نوشیدنی مناسب بخورید
  • عواملی که باعث حواس پرتی شما میشود را از خود دور کنید

چرا یک زبان جدید یاد بگیریم؟

یادگیری زبان دوم با فوایدی همراه است. حتی اگر استفاده فوری از آن ندارید، این کار را برای منافع شخصی انجام دهید. اینجاست که باید انگیزه بگیرید.بنابراین، مزایای یادگیری زبان های دیگر به جز زبان مادری شما چیست؟

بینش فرهنگی

اگر می خواهید یک فرهنگ خارجی را درک کنید، یادگیری آن اولین قدمی است که باید بردارید. منبع. برخی چیزها به راحتی در زبان های خارجی بیان نمی شوند. در واقع برخی از کلمات محلی ترجمه مستقیم انگلیسی ندارند. برای غلبه بر چنین موانعی: چاره ای جز یادگیری یک زبان خارجی ندارید.بینش فرهنگی به شما امکان می دهد آزادانه در کشور قدم بزنید و با مردم محلی تعامل کنید. همچنین سبک زندگی آنها را بهتر درک خواهید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا