متفرقه

نکاتی برای بورسیه های تحصیلی امن در ایالات متحده

چگونه می‌توانم برای تحصیل در آمریکا بورسیه تحصیلی بگیرم؟ آیا می‌دانید که برای تحصیل در آمریکا می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنید؟ اگر تا به حال این سوالات را از خود پرسیده‌اید، این راهنمای کامل در مورد نحوه دریافت بورسیه تحصیلی برای MS در ایالات متحده مطمئناً به کمک شما خواهد آمد. این راهنما شامل نکات تخصصی در مورد مکان یافتن بورسیه‌های تحصیلی، از چه کسی، زمان درخواست و نحوه نوشتن دریافت می‌شود.

تحصیل در آمریکا گران است! جای تعجب نیست، هر دانشجویی که می‌خواهد در ایالات متحده تحصیل کند، بورسیه می‌خواهد. اما شما نیز می‌توانید به راحتی بورسیه‌های تحصیلی را برای برنامه MS خود در ایالات متحده دریافت کنید. در اینجا 5 نکته هوشمند وجود دارد که به شما کمک می‌کند برای برنامه MS خود در ایالات متحده بورسیه تحصیلی دریافت کنید.

شماره 1 درخواست برای بورسیه

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی فرصت‌های بورسیه تحصیلی را از دست می‌دهند زیرا نتوانسته‌اند قبل از مهلت مقرر برای بورسیه تحصیلی درخواست دهند. این دانش‌آموزان زمان زیادی را صرف آماده‌سازی برای آزمون GRE می‌کنند، دانشگاه‌ها را با دقت فهرست‌بندی می‌کنند و مقاله‌های قدرتمندی می‌نویسند. اما آنها نمی‌توانند به خوبی برنامه‌ریزی کنند تا زودتر درخواست دهند که منجر به از دست رفتن بورسیه می‌شود. این فقط به این دلیل است که دیگر بورسیه‌ای باقی نمانده است!

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دانشجویان بین‌المللی این است که مهلت‌های پذیرش دانشگاه و مهلت‌های بورسیه را یکسان فرض می‌کنند. اغلب آنها برای بورس تحصیلی خود همراه با بقیه درخواست پذیرش اقدام می‌کنند. با این حال، در بسیاری از موارد این دو مهلت متفاوت است. بسته به مدرسه، مهلت‌ها ممکن است متفاوت باشند. در برخی موارد، مهلت‌های بورسیه ممکن است دو ماه زودتر از مهلت پذیرش باشد.

شما باید به وضوح به دنبال بورسیه‌ها و کمک‌های مالی در مقابل مهلت‌های پذیرش باشید. برای واجد شرایط بودن، از قبل برنامه‌ریزی کنید و از از دست دادن ضرب‌الاجل‌ها اجتناب کنید.

شماره 2 شرایط یا الزامات بورسیه تحصیلی

بورسیه‌های زیادی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که هر کدام معیارها و شرایط واجد شرایط بودن خود را دارند. تا زمانی که شرایط لازم را نداشته باشید، نمی‌توانید برای بورسیه درخواست دهید. از Google برای بررسی کمک‌های مالی بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه‌های مورد نظر خود استفاده کنید و بدانید که آیا معیارهای واجد شرایط بودن را دارید یا خیر.

شماره 3 امتیاز 10، 11 یا 12

نمره 10، 11 یا 12 شما تاثیر زیادی بر تصمیمات بورسیه نخواهد داشت. وقتی دانشگاه توانایی‌های علمی شما را ارزیابی می‌کند، کاری که 4-6 سال پیش انجام داده‌اید، به اندازه دستاوردهای اخیر شما اهمیتی نخواهد داشت.

اکثر دانشگاه‌های ایالات متحده فقط مدرک کارشناسی شما – B.Tech یا مدرک BE – را در نظر می‌گیرند. برخی از دانشگاه‌ها نمرات کلاس یازدهم و دوازدهم را درخواست می‌کنند، اما تعداد کمی از آنها این نمرات را هنگام تصمیم‌گیری در نظر می‌گیرند.

شماره 4 معدل کارشناسی یا درصد

در تصمیم‌گیری در مورد بورسیه، دانشگاه‌ها بسیار مهم هستند. اگر در GRE یا GMAT ضعیف عمل کرده‌اید و معدل بالایی دارید، همچنان شانس مناسبی برای دریافت بورسیه دارید. اکثر دانشگاه‌ها تاکید زیادی بر معدل کارشناسی دارند. آنها به هر دو نگاه می‌کنند: معدل شما در هر ترم سال و کل معدل کل (یا درصد) در هر چهار سال. علاوه بر این، برنامه همیشه به طور کلی ارزیابی می‌شود تا در مورد اعطای بورسیه تصمیم‌گیری شود.

شماره 5 GRE یا GMAT یا IELTS یا TOEFL

داشتن نمره‌ی خوب در آزمون‌های استاندارد مانند GRE، GMAT، IELTS و TOEFL همیشه شانس شما را برای گرفتن بورسیه افزایش می‌دهد. اگر شما جزو آن دسته از دانش‌آموزانی هستید که در آزمون‌های استاندارد عملکرد خوبی ندارند، اما در مقطع کارشناسی معدل عالی کسب کرده‌اید، هنوز هم شانس خوبی برای دریافت بورسیه دارید. امتیاز شما باید مناسب باشد، اما بد نباشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا