متفرقه

پنج نکته مهم برای حمایت از فرزندتان در بازگشت به مدرسه پس از قرنطینه

از آنجایی که فرزندان ما پس از یک وقفه طولانی به مدرسه بازمی‌گردند، این فرصتی است که روال خود را دوباره تنظیم کنیم و تغییرات مثبتی در زندگی خانوادگی ایجاد کنیم.

در حالی که بسیاری از کودکان پس از قرنطینه و تعطیلات تابستانی با خوشحالی به کلاس درس خود باز می گردند، ممکن است دیگران این دورنما را بسیار دلهره آور بدانند. والدین نیز ممکن است نسبت به اتفاقی که خواهد افتاد، مضطرب و نامطمئن باشند. با این حال، این زمان برای شروعی جدید، برای اتخاذ عادات جدید و در آغوش گرفتن همه فرصت های مثبت یک سال تحصیلی جدید است.

داون ویلوبی، مربی از مراکز مطالعاتی کومون هنلی-آن-تیمز و براکنل، و آنجلا باکلی، نویسنده همکار و معلم با تجربه، اخیراً راهنمای مفیدی به نام بازگشت به مدرسه پس از قفل شدن: چگونه فرزند خود را آماده کنیم، نوشته و منتشر کرده اند. آنها با مهربانی موافقت کرده اند که نکات برتر خود را با ما در میان بگذارند و امیدوارند که تجربه و راهنمای آنها به والدین کمک کند تا از فرزندان خود در هنگام استقرار دوباره در کلاس حمایت کنند.

1. روتین های خانه خود را بازیابی کنید

بازگرداندن روتین‌هایی که قبل از قرنطینه در خانه داشتید به فرزندانتان کمک می‌کند تا به فرزندانتان اطمینان دهید که زندگی در حال بازگشت به حالت عادی است و همچنین از عدم اطمینان در مورد شروع ترم جدید مدرسه می‌کاهد. وضعیت فعلی و عادات قبلی شما هرچه که باشد، با ملایمت با چیزهایی که شخصاً برای شما اهمیت دارد شروع کنید – خواه زمان خواب زودتر، زمان محدودتر صفحه نمایش، به اشتراک گذاشتن کارهای خانه، مدیریت منظم وعده های غذایی – و سپس به تدریج شروع کنید تا زمانی که به حالت تعادل برسید. که برای خانواده شما کار می کند هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه چه چیزی یک روال خوب را می سازد وجود ندارد. برای ایجاد فضایی سالم اما آرام در خانه، غرایز خود را هدایت کنید. وقتی صحبت از کارهای روزمره در زندگی خانوادگی به میان می آید، مطمئناً یک سایز برای همه مناسب نیست!

2. دریابید که مدرسه چگونه تغییر کرده است

وقتی فرزندان ما به حضور تمام وقت مدرسه برگردند، رویه‌های جدیدی برای پیروی، علائم جدید برای درک و قوانین جدیدی وجود خواهد داشت که باید از آنها پیروی کنند. هنگامی که اقدامات انجام شده توسط مدرسه خود را درک کردید، زمان آن فرا می رسد که این اطلاعات را با فرزندان خود به اشتراک بگذارید. در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید تعادلی بین سبک‌دل ماندن و در عین حال تأکید بر اهمیت پیروی از قوانین جدید پیدا کنید، بنابراین رویکردی کم و غالب داشته باشید. اگر کودک شما مضطرب به نظر می رسد و احساس می کند که روال روزانه در کلاس درس و اطراف آن بسیار متفاوت است، سعی کنید روی جنبه هایی از رفتن به مدرسه تمرکز کنید که اصلاً تغییر نکرده اند. به عنوان مثال، آن‌ها همان یونیفرم قبلی را خواهند پوشید، همان جعبه ناهار را می‌برند، همکلاسی‌های مشابهی را می‌بینند، و همچنان جدول زمان‌بندی را تمرین می‌کنند.

3. گفتگو را تشویق کنید

هنگامی که فرزند شما به مدرسه بازگشت، نکته مهم در این دوره اولیه این است که سعی کنید کانال های ارتباطی را باز نگه دارید. چت های منظم با فرزندتان به شما کمک می کند تا انتقال دوباره به کلاس را مدیریت کنید و به شما امکان می دهد بررسی کنید که او خوب است. در چند روز اول زندگی، از آنها سؤالات کوتاه و متمرکز بپرسید، مانند «فعالیت مورد علاقه امروز شما چه بود؟ امروز چه داستانی را خواندید؟» هنگامی که آنها شروع به پاسخ دادن به سؤالات ساده می کنند، در صورت تمایل احساس می کنند می توانند موضوعات دشوارتری را مطرح کنند. این کاملا طبیعی است که کودکان و والدین در مورد هفته های آینده مضطرب باشند. مطمئن شوید که به فرزندتان اطمینان می‌دهید که نگران بودن اشکالی ندارد و به او این فرصت را می‌دهید که نگرانی‌هایی را که دارد، حتی کوچک‌ترین ناراحتی‌ها، در میان بگذارد.

4. مثبت اندیش باشید

همانطور که همه ما از دوره پس از قرنطینه عبور می کنیم، سعی کنید تا حد ممکن با فرزندتان مثبت و مطمئن باشید، حتی اگر خودتان هم مضطرب هستید. اگر احساسات یا نگرانی های منفی دارید، این مسائل را با یک بزرگسال دیگر یا معلم فرزندتان در میان بگذارید. روی تجربه فرزندتان و همه فرصت های هیجان انگیزی که بازگشت به مدرسه یا شروع مدرسه جدید برای او به ارمغان می آورد متمرکز بمانید. به کودک خود اجازه دهید تا صاحب احساسات و تجربیات خود شود. بگذارید آنها در مورد ترتیبات جدید کلاس درس یا تغییرات در زمان استراحت خود به شما بگویند – با دقت گوش دهید و همیشه پاسخ مثبت دهید. این به آن‌ها کمک می‌کند تا خودشان این تغییرات را پردازش کنند و مشکلات را حل کنند، زیرا آنها به محیط مدرسه‌شان بازمی‌گردند. اکثر کودکان بسیار انعطاف پذیر هستند و باید به راحتی با آنها سازگار شوند.

5. به یاد داشته باشید که مراقب خود نیز باشید!

ما اغلب مراقبت از دیگران را مقدم بر خودمان می‌دانیم، و اکنون زمان خوبی برای اصلاح تعادل است زیرا فرزندان شما به روال مدرسه خود باز می‌گردند. شروع کنید به ساختن برخی از فعالیت هایی که به نظرتان آرامش بخش هستند، مانند انجام جدول کلمات متقاطع، گوش دادن به پادکست یا پیاده روی کوتاه. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که همیشه مثبت باشیم، بنابراین اگر احساس اضطراب یا ناراحتی می کنید، تماس بگیرید و با کسی صحبت کنید. با شریک زندگی خود، یک دوست، یکی از اقوام و هر کسی که احساس می کنید می توانید با او صادق باشید صحبت کنید. هر اتفاقی که در هفته های اول که فرزندتان به مدرسه باز می گردد، بیفتد، از آن لذت ببرید. با شریک زندگی خود برای ناهار بیرون بروید، با یک دوست برای خوردن یک کوکتل ملاقات کنید، یک کتاب بردارید و در جایی آرام به تنهایی بنشینید. هر کاری را که دوست دارید انجام دهید، آن را انجام دهید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا