آموزشی

راهنمایی برای یادگیری زبان: 8 نکته برتر برای موفقیت

بنابراین، اکنون که در مورد مزایای مطالعه یک زبان دیگر می‌دانید، وقت آن است که به برخی از نکات برتر ما بپردازیم.

وقتی صحبت از نحوه یادگیری زبان می شود، باید چند نکته را در نظر گرفت. شایان ذکر است که هیچ علم دقیقی در مورد نحوه یادگیری شما وجود ندارد – هر کسی سبک یادگیری خود را دارد. با این حال، روش های آزمایش شده و آزمایش شده ای وجود دارد که بسیاری از زبان آموزان آن را مفید می دانند. ما برخی از این موارد را در زیر برجسته کرده ایم:

1. اهداف زبان خود را تعیین کنید

وقتی صحبت از یادگیری به میان می‌آید، تعیین اهداف، همه نوع مزیت‌ها را به همراه دارد. این می تواند به مواردی مانند انگیزه، عزت نفس و اعتماد به نفس کمک کند. اهداف همچنین به شما کمک می کنند تا به موفقیت برسید.

هنگامی که برای اولین بار به نحوه یادگیری زبان پی می برید، باید روی برخی اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تمرکز کنید. اینها می توانند به ساختار و جهت دادن به یادگیری شما کمک کنند.

به عنوان مثال، هدف بلندمدت نهایی شما ممکن است گفتگوی عمیق با یک متکلم بومی زبان انتخابی شما باشد. با این حال، برای رسیدن به آن هدف، ممکن است هدف میان‌مدت قبولی در یک امتحان، و هدف کوتاه‌مدت یادگیری برخی واژگان خاص و مرتبط داشته باشید.

با این رویکرد، می توانید به طور سیستماتیک دانش خود را بسازید و پیشرفت خود را مشخص کنید. افزودن بازه های زمانی به اهداف یادگیری زبان می تواند به شما کمک کند تا در مسیر و انگیزه خود نگه دارید.

2. واژگان رایج را یاد بگیرید

بر اساس برخی مطالعات، گویشوران بومی تقریباً 15000 تا 20000 خانواده کلمه را می شناسند. منظورشان یک کلمه ریشه و همه انواع آن است. به عنوان مثال، صحبت کردن، صحبت کردن، صحبت کردن و غیره. این مطالعات نشان می دهد که با یادگیری رایج ترین 800 تا 1000 کلمه ریشه و تغییرات، می توانید به سرعت و به طور موثر صحبت کردن یک زبان را یاد بگیرید.

بنابراین، هنگامی که در حال مبارزه با نحوه یادگیری زبان هستید، یک مکان مفید برای شروع یادگیری برخی از واژگان رایج است. این می تواند به ایجاد سریع درک شما در یک محیط روزمره کمک کند و به شما امکان می دهد مکالمات اساسی داشته باشید و دنبال کنید.

البته گرامر و ساختار نیز نیاز به توجه دارند. علاوه بر این، 800 تا 1000 کلمه ریشه تنها به شما یک درک اساسی می دهد. برای دنبال کردن گفتگو در فیلم یا تلویزیون، به حدود 3000 کلمه اصلی نیاز دارید. برای یک رمان یا روزنامه، این مقدار تقریباً به 8000 افزایش می یابد.

3. سبکی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد

ابزارها، تکنیک ها و سبک های مختلفی وجود دارد که می توانید هنگام یادگیری زبان از آنها استفاده کنید. گاهی اوقات، امتحان کردن و استفاده از همه آنها کمی سخت به نظر می رسد. درعوض، باید چند مورد را امتحان کنید و یکی(های) را انتخاب کنید که برای سبک یادگیری شما مناسب است.

چه با استفاده از فلش کارت، ترجمه دستور زبان، تکرار فاصله دار، یادگیری همه جانبه یا هر رویکرد دیگری، گزینه های زیادی دارید. پی بردن به ترکیب صحیح تکنیک ها می تواند به شما کمک کند تا با سرعتی که از آن راضی هستید پیشرفت کنید.

انواع برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها، کتاب‌های درسی و سایر مطالب را در آنجا پیدا خواهید کرد که به روش‌های مختلف کمک می‌کنند. البته، دوره‌های زبان ما اغلب ترکیبی از راه‌های بهبود دانش خود را دارند.

4. صحبت کردن را تمرین کنید

بخش مهمی از یادگیری زبان توانایی تشخیص، درک و بازتولید صداها است. برای بسیاری از زبان آموزان، تمرکز بر این دو جنبه اول، و همچنین واژگان و دستور زبان، اولویت دارد. با این حال، این می تواند منجر به بی میلی به تمرین صحبت کردن شود که می تواند پیشرفت شما را به تاخیر بیندازد.

لزوماً لازم نیست فوراً بیرون بروید و با افراد بومی صحبت کنید (اگرچه این مطمئناً می تواند کمک کننده باشد). با این حال، صحبت کردن با خود، تمرین واژگان خود با صدای بلند، و حتی ضبط کردن صحبت های خود در حال صحبت کردن به زبان جدید می تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند.

5. با یک زبان مادری ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط با افراد جدید به زبان مقصد اغلب ترسناک است. ممکن است از اشتباه کردن بترسید یا احساس کنید که سطح فعلی شما به اندازه کافی خوب نیست. با این حال، تمرین با یک زبان مادری می تواند به شما کمک کند تا به سرعت مهارت های زبان خود را بهبود بخشید.

علاوه بر کار بر روی تلفظ خود، عناصر مکالمه با صدای طبیعی بیشتری را نیز باز خواهید کرد. همچنین به مهارت های شنیداری شما کمک می کند، زیرا افراد بومی اغلب با سرعت طبیعی تری صحبت می کنند.

باز هم، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای ارتباط با افراد بومی در هنگام یادگیری زبان از آنها استفاده کنید. چه ملاقات های رو در رو (پس از همه گیری)، چت ویدیویی آنلاین یا پیام رسانی فوری، حتی اگر در کشورشان نباشید، می توانید با مردم ملاقات کنید. همچنین خواهید دید که بسیاری از دوره های زبان آنلاین ما توسط افراد بومی تدریس می شوند، مانند دوره مقدماتی ایتالیایی.

6. رسانه مصرف کنید

برای آشنایی با روش‌های مختلف استفاده مردم از زبان مقصد، ممکن است بخواهید تا حد امکان تماشا، خواندن و گوش دادن به رسانه‌های آن زبان را در نظر بگیرید.

احتمالاً شنیده اید که چگونه برنامه تلویزیونی Friends به مردم در یادگیری زبان انگلیسی کمک کرده است. علاوه بر آموزش زبان محاوره ای و حرکات، می تواند به مواردی مانند کلمات و عبارات رایج، عبارات و ارجاعات فرهنگی کمک کند.

رسانه های زیادی وجود دارد که می توانید از این میان انتخاب کنید. چه تماشای تلویزیون و فیلم به زبان مقصدتان، گوش دادن به موسیقی و رادیو، یا خواندن اخبار، گزینه‌های زیادی دارید.

7. با فرهنگ درگیر شوید

نکات شش و هفت تا حدودی مرتبط هستند. درک فرهنگ(هایی) که از زبانی که شما یاد می گیرید استفاده می کند، اغلب بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند یادگیری است. علاوه بر این که زمینه ای محکم برای مطالعات شما فراهم می کند، به این معناست که بهتر می توانید با زبان مادری ارتباط برقرار کنید.

زبان اغلب مطابق با فرهنگ گروه هایی که به آن صحبت می کنند تکامل می یابد. بنابراین، برای تسلط واقعی بر یک زبان، باید مطمئن شوید که با بافت فرهنگی آن نیز آشنا هستید. به همین دلیل است که دوره‌هایی مانند Explore English: Language and Culture بسیار محبوب هستند.

8. برنامه ریزی برای سفر

اگرچه ممکن است در حال حاضر زمان برای سفر نامشخص باشد، همیشه اینطور نخواهد بود. بهترین راه برای آزمایش مهارت های زبانی که به تازگی پیدا کرده اید، بازدید از برخی از مکان هایی است که زبان مورد استفاده قرار می گیرد. این نکته بسیاری از موارد دیگر را گرد هم می‌آورد، زیرا تکنیک‌هایی که هنگام یادگیری زبان استفاده کرده‌اید به شما در سفر کمک می‌کند.

وقتی سفر می کنید، این فرصت را دارید که مکان های جدید را ببینید، با مردم محلی تعامل کنید و خود را در فرهنگ غرق کنید. اگرچه در ابتدا می تواند دلهره آور باشد، به زودی پاهای خود را پیدا خواهید کرد. همچنین این فرصت را به شما می دهد که هر گونه شکاف در دانش خود را شناسایی کنید و به این معنی است که می توانید عبارات و لغات جدیدی را انتخاب کنید.

افکار نهایی

بنابراین، ما آن را داریم. هر آنچه باید در مورد نحوه یادگیری زبان بدانید واضح است که این پروژه ارزشمندی است، اما پروژه ای نیست که بخواهید عجله کنید. ساعات زیادی مطالعه در پیش است. بنابراین وقت گذاشتن برای تعیین اهداف، یادگیری واژگان و تمرین با زبان مادری می تواند به شما در بهبود دانش شما کمک کند.

یادگیری زبان می تواند در زندگی شخصی و حرفه ای شما کمک کند. علاوه بر افزودن به رزومه شما، می تواند مهارت های دیگر را تقویت کرده و درک فرهنگی شما را بهبود بخشد. اهداف زبانی شما هر چه که باشند، می‌توانید یکی از دوره‌های آموزشی ما را بیابید که می‌تواند به شما در این راه کمک کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا